کاهش سیر الزایمر

0 ۳۳

تحقیقات جدید نشان می‌دهد برای افراد مسن با اختلال شناختی خفیف، تماس‌های ویدیویی سی دقیقه‌ای به مدت چهار بار در هفته قدرت شناخت، شادی و ارتباط مغزی را بهبود می‌بخشد.

صحبت کردن از طریق تماس ویدیویی به مدت سی دقیقه آن هم چهار بار در هفته، شناخت را در افراد مسن مبتلا به «اختلال شناختی خفیف» بهبود می‌بخشد، اختلالی که می‌تواند پیش درآمد زوال عقل باشد.

اختلال شناختی خفیف باعث مشکلاتی در حافظه، توجه یا سایر جنبه‌های شناختی می‌شود و افراد مبتلا به این اختلال، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر هستند.

تا کنون هیچ درمان یا داروی تاییدشده‌ای برای افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف وجود ندارد، اما تحقیقات جدید نشان داده است که تعاملات اجتماعی، ممکن است از حس شناخت محافظت کند.

هیروکو دوج از دانشگاه علوم و بهداشت اورگان می‌گوید: «من فکر می‌کنم ارائه تعاملات مکالمه ممکن است یک استراتژی مداخله‌ای مقرون‌ به‌ صرفه برای بهبود شناخت باشد، به‌ویژه برای افراد مسن‌تری که در خانه هستند و نمی‌توانند به برنامه‌های ورزشی بپیوندند.»

دانشمندان امیدوارند که از سایر اندازه‌گیری‌های شناختی، مانند پایبندی به دارو، استفاده کنند تا چشم‌اندازی جامع در مورد چگونگی بهبود عملکردهای روزانه ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین