نهایت زیبایی چهره زن و مرد از نظر مردم بریتانیا

۵

دکتر کریس سایمون یکی از برجسته‌ترین متخصصان چهره‌نگاری دنیا پس از دو ماه تحقیق چهره زن و مردی را که از نظر مردم بریتانیا دارای زیبایی آرمانی هستند با استفاده از یک نرم‌افزار مخصوص طراحی کرده است.

این تصاویر با استفاده از یک برنامه کامپیوتری (EFIT-V PhotoFit) طراحی شده‌اند که پلیس بریتانیا برای بازسازی چهره مجرمان به کار می‌گیرد.

این نرم افزار معیارهایی مثل کلفتی و نازکی لبها، درازی و پهنای بینی و رستنگاه مو را در نظر می‌گیرد.

پس از آنکه دکتر سایمون تصویر زن و مرد آرمانی را با این نرم افزار طراحی کرد، یک گروه صد نفری درباره زیبایی آنها اظهار نظر کردند.

به گفته دکتر سایمون این تصاویر زیبایی مطلوب را از نظر افرادی نشان می‌دهد که در بریتانیا زندگی می‌کنند و اگر این تحقیق در کشور یا در قاره‌ای دیگر انجام شود، نتایج متفاوت خواهد بود.

او همچنین نتیجه این تحقیق را جالب توجه دانست چون نشان داد معیارهای زنان و مردان برای زیبایی متفاوت است: “زنان به طور متوسط چهره‌ای زنانه‌تر را برای مردان ترجیح می‌دهند با خطوط ظریف چانه، صورت لاغرتر و کاملا اصلاح کرده و لبهای متوسط.”

“اما مردان چهره‌های زمخت‌تر و مردانه‌تر را برای مردان جذابتر می‌دانند.”

به گفته دکتر سایمون، زنان بیشتر از مردان فکر می‌کنند چشم‌های بادامی و لبهای پر برای زنان “سکسی‌تر” است: “جالب این است که زنان بیشتر از مردان چهره سکسی را چهره‌ای زیبا برای زنان می دانند. زنان لبهای پر، چهره باریک، چشم‌های درشت و گونه‌های برجسته را زیباترین چهره می‌دانند” در حالیکه مردان کمتر از زنان چنین چهره‌ای را نهایت زیبایی ارزیابی می کنند.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین