سلولهای بنیادی و ناشنوایی

0 ۵

research_small

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از تلاش این دانشگاه برای درمان ناشنوایی با استفاده از سلول‌های بنیادی خبر داد.

دکتر سید کمال صولتی تعداد مقالات منتشر شده محققان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد را 462 مقاله ذکر کرد و افزود: از این تعداد 178 مقاله در ISI‌ و PUBMed منتشر شده است.

وی تعداد طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در این دانشگاه در یک سال اخیر را 244 طرح دانست و اظهار کرد: عمده‌ترین تحقیقات این دانشگاه در حوزه‌های گیاهان دارویی و اعصاب بر روی بیماری‌هایی چون آلزایمر، تشنج، پارکینسون و MS اجرایی می‌شود.

صولتی، با اشاره به ثبت 7 پتنت از سوی پژوهشگران این دانشگاه، اضافه کرد: یکی از این پتنت‌ها مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی شهرکرد را مرکز رویش بسیاری از گیاهان دارویی دانست و خاطر نشان کرد: از این رو فعالیت‌های علمی در زمینه اثرات گیاهان دارویی بر روی برخی از بیماری‌ها چون دیابت آغاز کردیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، با اشاره به توسعه فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه گیاهان دارویی از راه اندازی کارخانه تولید گیاهان دارویی در آینده نزدیک خبر داد.

وی مطالعه در زمینه سلولی و مولکولی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این دانشگاه نام برد و ادامه داد: بررسی عوامل ژنتیکی بر بروز ناشنوایی و تشخیص جهش‌های مختلف ژنی از جمله زمینه‌های تحقیقات این دانشگاه به شمار می‌رود.

دکتر صولتی، در این باره توضیح داد: در این حوزه محققان این دانشگاه درصدد هستند با استفاده از بافت فرد، سلول‌های بنیادی تولید و در جهت درمان ناشنوایی از آن استفاده شود.

به گفته وی این تحقیقات در فاز پایلوت است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب این مطالعات ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین