راه های تقویت حافظه

0 ۶۵

مقدمه

سالمندانی که به دنبال کاهش روند از دست دادن حافظه هستند ممکن است از حل جدول کلمات متقاطع بهره ببرند.

این پیشنهاد یک مطالعه کوچک است که بزرگسالان مسن مبتلا به اختلال شناختی خفیف را تحت نظر داشت. محققان دریافتند افرادی که به طور تصادفی به مدت ۱۸ ماه به گروه حل جدول کلمات متقاطع اختصاص داده شده بودند، بهبود اندکی در آزمون‌های حافظه و سایر مهارت‌های ذهنی نشان دادند.

راه های تقویت حافظه در سالمندان

اما در شرکت‌کنندگانی که به گروه انجام یک تمرین مغزی مدرن‌تر اختصاص داده شده بودند، نظیر بازی‌های رایانه‌ای که برای درگیر کردن توانایی‌های ذهنی مختلف طراحی شده اند، به طور متوسط، نمرات آزمون آنها در طول زمان اندکی کاهش یافت.

دکتر «داوانگر دواناند»، محقق ارشد و استاد روانپزشکی و نورولوژی در دانشگاه کلمبیا نیویورک، گفت: «این نتایج قطعی نیست. باید مطالعات بزرگ‌تر، همراه با گروه کنترل، انجام شود.»

به گفته دواناند، «مطالعات گذشته نشان داده است که برخی بازی‌هایی رایانه‌ای می‌توانند به افراد مسن بدون نقص شناختی کمک کند تا ذهن خود را تقویت کنند.»

اختلال شناختی خفیف با افزایش سن شایع است و همیشه تبدیل به زوال عقل نمی‌شود.

تاخیر الزایمر؟

محققان می‌خواهند راه‌هایی برای به تأخیر انداختن یا جلوگیری از پیشرفت زوال عقل بیابند، و فعالیت‌های تحریک‌کننده ذهنی یکی از راه‌های مورد مطالعه است.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که بازی‌های مغزی ممکن است به افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف کمک کند تا حافظه و مهارت‌های فکری خود را تقویت کنند.

محققان ۱۰۷ فرد مسن با اختلال شناختی خفیف را انتخاب کردند و آنها را به طور تصادفی در هر یک از انواع تمرینات مغزی قرار دادند. همه شرکت کنندگان در مورد نحوه ورود و استفاده از بازی‌ها یا پازل‌ها آموزش‌هایی دریافت کردند.

نتیجه گیری

محققان دریافتند پس از ۱۸ ماه، گروه جدول کلمات متقاطع به طور متوسط در مقیاس استاندارد ارزیابی زوال شناختی که عمدتاً بر مهارت‌های حافظه و زبان متمرکز بود، حدود ۱ امتیاز بهبود یافته است.

در مقابل، افراد در گروه بازی‌های کامپیوتری به طور متوسط نیم امتیاز کاهش یافتند.

منبع https://studyfinds.org/crosswords-memory-video-games/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین