داروی جدید و ایرانی صرع در راه است!

0 ۱۵۵

صرع یک بیماری شایع در قلمرو بیماری های عصبی است و پیش بینی می شود که حدود یک درصد جمعیت به این عارضه مبتلا هستند. صرع با تشنجات مکرر در یک دوره زمانی خود را نشان می دهد. تشنج به یک حمله ناگهانی در فعالیت الکتریکی مغز اطلاق می شود که می تواند باعث کاهش هوشیاری، حرکات مکرر و انقباضات عضلانی و گاهی اختلالات حس شود.
با وجود آن که پزشکان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایش های متعددی را به سرانجام رسانده اند اما هنوز درمان قطعی برای این بیماری مشخص نشده و داروهای موجود تسکین دهنده و کنترل کننده این بیماری هستند.
رضا مظلوم فارسی باف، مخترع داروی گیاهی ایرانی صرع فزود: این دارو مرحله حیوانی خود را با موفقیت کامل سپری کرده و روزهای پایانی تست بالینی خود را پشت سر می گذارد.
وی با اشاره به اینکه آزمایش بالینی این دارو در یکی از بیمارستان های تهران تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال انجام است، گفت: داروی گیاهی ایرانی صرع در صورت همکاری مسئولان و پس از گذراندن تست بالینی تا اوایل سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید.
فارسی باف ادامه داد که این داروی بر روی 200 موش سوری نر آزمایش شده که همه آنها پاسخ کامل به درمان داده اند و پس از دریافت کد اخلاق از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تست بالینی آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را می گذارند.
وی با اشاره به اینکه این دارو هیچ مشابه داخلی و خارجی ندارد، گفت: پژوهشگران ایرانی با تمام توان در تلاش هستند تا خدمات مطلوبی به بیماران صرع ارائه دهند.
وی، مهمترین ویژگی این دارو را غیرسمی بودن آن اعلام کرد و گفت: مصرف داروی شیمیایی برای کنترل این بیماری دارای عوارضی برروی قسمت های بدن مانند کلیه و کبد است، اما پیش بینی می شود این دارو، عوارض خاصی نداشته باشد.
فارسی باف با اشاره به اینکه مصرف این دارو مدت زمان دوران نقاهت این بیماری کاهش خواهد داد، اظهار داشت: در شرایط فعلی بیماران باید تا پایان عمر از داروهای شیمیایی استفاده کنند، اما این داروی جدید، زمان مصرف دارو را محدود می کند و پس از سپری شدن مرحله بالینی می توان مدت زمان دقیق مصرف دارو را اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین