ترکیه؛ مقصدی ارزان‌قیمت برای کاشت مو

۳

ترکیه در سال‌های اخیر به مقصد سفری جذاب نزد مردان تبدیل شده است؛ البته آن دسته از مردان که با مشکل ریزش موی سر روبرو هستند. پایین بودن هزینه عمل کاشت مو سالانه ده‌ها هزار نفر را راهی ترکیه می‌کند.

از هر ده مرد، هشت نفر در طول زندگی به مرور زمان موهای سر خود را از دست می‌دهند. یکی از راه‌های حل‌‌های موجود که با استقبال زیادی هم از سوی مردان مواجه شده، کاشت موی سر است. شمار زیادی از مردان سرشناس عرصه سیاست، ورزش یا سینما به این روش روی آورده و از جمله هزاران مردی بوده‌اند که این راه را آزموده‌اند.

کاشت مو یک عمل جراحی پرهزینه در جهان به شمار می‌رود. هزینه این عمل برای مثال در آلمان بالغ بر چندین هزار یورو می‌شود، برای همین نیز مردان آلمانی که مایل به کاشت مو هستند، به دلیل پایین بودن قیمت این عمل در ترکیه به این کشور سفر می‌کنند.

به نوشته سایت “اشپیگل” در سال ۲۰۱۳ نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر با هدف کاشت مو به ترکیه سفر کردند. رقمی که در مقایسه با سال ۲۰۰۸ نشان از افزایش ۳۹۰ درصدی دارد. ۱۶ درصد از این افراد که در اصطلاح به آنان “گردشگران درمانی” می‌گویند، اهل آلمان بوده‌اند. بیشتر این گردشگران مرد بوده‌‌‌اند و سهم زنان از این رقم، تنها یک دهم بوده است.

تورهای کاشت مو در ترکیه برای مردان ثروتمند عرب هم جذابیت دارد، تا جایی که مؤسسات کاشت مو برای سرویس‌دهی مطلوب‌تر، کارمندان عرب زبان استخدام می‌کنند.

رونق اقتصادی با کاشت مو

سود اقتصادی حاصل از سفرهای درمانی به ترکیه از دید دولت این کشور پنهان نمانده است. مقامات ترک در نظر دارند تا سه سال آینده میزان سود را سه برابر کنند و برای همین برنامه‌ریزی دراز مدتی در این زمینه کرده‌اند.

عمل کاشت مو پرطرفدارترین در میان گردشگرانی است که برای درمان‌و معاینات پزشکی راهی این کشور می‌شوند.

دانشمندان موفق به رویاندن مو روی پوست انسان شدند.

در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ مؤسسه ارائه خدمات کاشت مو در ترکیه فعال هستند. شماری از این مؤسسات با سرویس‌دهی مطلوب و حرفه‌ای به مشتریان برای خود شهرتی به هم زده‌اند. در این بین برخی گزارش‌ها نیز حاکی از سوءاستفاده این مؤسسات از مشتریان بوده است.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین