بزرگسالان دانمارک قهرمان تسلط به زبان انگلیسی

۴

یک پژوهش تازه نشان می‌دهد که در میان ملت‌هایی که زبان‌ مادری‌شان انگلیسی نیست، دانمارکی‌های بزرگسال به این زبان تسلط بیشتری دارند. کشورهای هلند و سوئد در این زمینه به ترتیب در جایگاه‌ دوم و سوم قرار گرفته اند.

یک موسسه ارائه دهنده آموزش زبان‌های خارجی به تازگی پژوهشی در ۶۳ کشور انجام داده که نشان می‌دهد بزرگسالان کشورهای دانمارک، هلند و سوئد در زمینه تسلط بر زبان انگلیسی در میان سایر کشورها از موقعیت ممتازتری برخوردار هستند و مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

مردم آلمان نیز جایگاه خود را نسبت به یک سال قبل چهار رده بهبود بخشیده و از رده چهاردهم به رده دهم جدول رسیده اند. تقریبا در همه این ۶۳ کشور زنان در زمینه تسلط به زبان انگلیسی بر مردان برتری داشته‌اند.

کارشناسان آموزش زبان موسسه Education First برای انجام این پژوهش از ۷۵۰ هزار بزرگسال در کشورهای موردنظر آزمون تعیین سطح زبان گرفته‌اند.

شمال و جنوب در زبان!

در حالی که کشورهای شمالی اروپا در بالای رده بندی جای دارند، کشورهای واقع در شمال آفریقا و خاورمیانه در پایین ترین سطوح قرار گرفته اند. درمیان ۱۰ کشور اول تنها کشورهای اروپایی به چشم می خورند. با وجود سطح بالای تسلط شهروندان این کشورها به زبان انگلیسی نسبت به دیگر نقاط جهان، تلاش برای یادگیری زبان انگلیسی در این کشورها هنوز متوقف نشده است.

پژوهش موسسه آموزش زبان‌های خارجی از سال ۲۰۱۰ آغاز شده و هرسال یکبار انجام می‌شود. بزرگترین شکاف در آسیا به چشم می خورد. میزان پیشرفت در یادگیری زبان انگلیسی طی چهار سال گذشته در کشورهای آسیایی بسیار متفاوت بوده است. در برخی از این کشورهای هیچ رشد مثبتی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و در برخی دیگر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در جریان است.

تقریبا در همه این ۶۳ کشور زنان در زمینه تسلط به زبان انگلیسی بر مردان برتری داشته‌اند

شهروندان کشورهای اندونزی، تایلند و ویتنام در زمینه یادگیری زبان انگلیسی به پیشرفت‌های زیادی رسیده‌اند. اندونزی در طی سال‌های اخیر توانسته است خود را به سطح کشورهایی چون هنگ‌کنگ، ژاپن و تایوان برساند.

تقریبا همه ساکنین کشورهای آمریکای جنوبی، خاورمیانه و شمال آفریقا از سطح پایین یا بسیار پایینی در زبان انگلیسی برخوردار هستند. در این مناطق تنها شهروندان آرژانتین، جمهوری دومینیکن و امارات متحده عربی به سطح متوسط رسیده‌اند.

زبان انگلیسی و قدرت اقتصادی

میزان تسلط به زبان انگلیسی با توان رقابت اقتصادی یک کشور در بازارهای بین المللی رابطه مستقیم دارد. سطح تسلط ساکنین کشورهای مختلف به این زبان جهانی همچنین با میزان درآمد و استانداردهای زندگی افراد در این کشورها مرتبط است.

نتایج شاخص “آسانی برقراری داد و ستد” که ساختارهای اقتصادی کشورهای مختلف را با هم مقایسه می کند نیز، ارتباط مستقیم میان سطح تسلط شهروندان به زبان انگلیسی را با ثبات ساختارهای مالی و اقتصادی یک کشور تایید می کند.

این تئوری در مورد حجم معاملات خارجی در اقتصاد یک کشور نیز صادق است. ارتباط سطح تسلط به زبان انگلیسی با مسایل اقتصادی کشورها در پژوهش‌های موسسه “اجوکیشن فرست” نیز هربار تایید شده است.

نیکلاس کوکات، مدیر عامل شعبه آلمان موسسه اجوکیشن فرست در این ارتباط می‌گوید: «نتایج آخرین پژوهش‌ها بار دیگر به ما این فرصت را می‌دهد که درباره اهمیت کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاه‌ها بیاندیشیم. چراکه مهارت در این زبان و عوامل موفقیت اقتصادی به یکدیگر وابسته‌اند. این بدین معناست که برخی از کشورها برای افزایش توانایی شرکت در رقابت‌های اقتصادی راهی جز تغییر و اصلاح نظام آموزشی خود ندارند.»

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین