اهمیت ساعات اولیه در درمان موفقیت امیز سکته های مغزی

0 ۰

2

به گزارش گاردین، براساس تحقیقات کالج سلطنتی جراحان انگلیس بیش از 40 درصد افرادی که دچار سکته خفیف مغزی می شوند، خدمات درمانی ضروری را در طول هفته بعد از آن دریافت نمی کنند. حتی در مواردی، اشخاصی که نیاز فوری به جراحی دارند، تا دو ماه در صف باقی می مانند.
سالانه حدود 50 هزار نفر در انگلیس دچار حمله ایسکمی گذرا یا سکته خفیف مغزی می شوند. این حمله می تواند منجر به ضعف موقت و احساس خواب رفتن در عضلات صورت و همچنین بروز مشکلات گفتاری شود. این نوع حملات بیماران را مستعد بروز حمله مغزی می کنند که ممکن است منجر به آسیب های مغزی، از کار افتادن اندام ها و حتی مرگ بیمار شود.
به توصیه متخصصان برای درمان این وضعیت باید یک عمل جراحی موسوم به اندآرترکتومی کاروتید حداکثر ظرف دو هفته بعد از بروز علایم سکته خفیف در بیمار، انجام شود. این درحالی است که بیش از 40 درصد این بیماران در طول مدت مذکور، درمان لازم را دریافت نمی کنند.
سکته مغزی به دلیل وقفه ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ ها بوجود می آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می شود و بخشی از بافت مغز آسیب می بیند. فشار خون، استعمال دخانیات، چاقی و عدم فعالیت بدنی از جمله مهمترین دلایل سکته مغزی محسوب می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین