انزیم ها و طول عمر

0 ۴۷

تقریبا تمام حیوانات آنزیمی موسوم به Pol III را تولید می‌کنند. تحقیقات پیشین نشان دادند که وجود این آنزیم برای تولید پروتئین و رشد سلول‌ها بسیار مهم است. اما بر اساس آخرین تحقیقات، معلوم شد این آنزیم نقش موثری در فرآیند پیری دارد.
بر اساس این تحقیقات فعالیت آنزیم Pol III روی عملکرد سلول‌های بنیادی، سلامت دل و روده و قابلیت بقای جانوران تاثیر منفی دارد و هنگامی که فعالیت آن متوقف می‌شود، تمام این موارد بهبود می‌یابند.
محققان برای مهار کردن فعالیت Pol III در بدن کرم‌ها و پشه‌ها مجموعه‌ای از تکنیک‌های ژنتیکی را مورد استفاده قرار دادند و مشاهده کردند توقف فعالیت این آنزیم در شکم کرم‌ها و پشه‌ها موجب افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.
پیش از این محققان توانسته‌اند با استفاده ار دارویی موسوم به راپاماسین طول عمر موش ها و سایر جانوران را افزایش دهند. بر اساس تحقیقات جدید، آنزیم Pol III نیز اثر مشابهی را در بدن جانوران دارد. به همین علت محققان معتقدند راپاماسین مانع ارسال سیگنال‌های Pol III به‌منظور رشد و پیری می‌شود.
محققان امیدوارند با استفاده از نتایج این تحقیقات بتوانند داروهای موثرتری را برای مقابله با پیری تولید کنند که مستقیما سوخت و ساز سلولی را تحت تاثیر قرار داده و طول عمر را افزایش دهد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین