انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان بعد از سال‌ها کاهش یافت

۲

انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان بعد از سال‌ها کاهش یافت

 در سال ۲۰۱۴ انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان نسبت به سال پیش از آن کاهش یافته است. اما این مقدار کاهش هنوز نیز برای رسیدن به اهداف مبارزه با تغییرات آب و هوایی کفایت نمی‌کند.

انتشار گازهای گلخانه‌ای در آلمان بعد از سال‌ها افزایش، سرانجام در سال ۲۰۱۴ کاهش یافته است.

باربارا هندریکس، وزیر محیط زیست آلمان با استناد به نخستین برآوردها میزان این کاهش را ۳ درصد اعلام کرده است.

تولید ۲۷ درصد از کل برق آلمان

به گفته هندریکس، این سیر نزولی را نه تنها باید مدیون زمستان معتدل در ابتدا و انتهای سال ۲۰۱۴ دانست بلکه باید آن را نتیجه پیشرفت‌های حقیقی در حفاظت از آب و هوا شمرد. برای نخستین بار سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق در آلمان به ۲۷ درصد رسیده و این نوع انرژی نقشی مهم در صنعت برق این کشور پیدا کرده است. در همین حال استفاده از ذغال سنگ و ذغال قهوه‌ای کاهش یافته است.

باربارا هندریکس، سیاستمدار حزب سوسیال دمکرات آلمان می‌گوید: «به این ترتیب حفاظت از آب و هوا در آلمان سرانجام وارد مسیر درست شد.»

در دو سال پیش از این (۲۰۱۳ و ۲۰۱۲) انتشار گاز دی اکسید کربن که مهم‌ترین گاز در میان گاز‌های گلخانه‌ای است در آلمان افزایش پیدا کرده بود.

ادامه شیوه کنونی زندگی بشر، چه بر سر زمین خواهد آورد؟

آلمان در تکاپوست تا به هدف زیست‌محیطی که خود تا سال ۲۰۲۰ تعیین کرده برسد. طبق این هدف‌گذاری،انتشار گاز دی اکسید کربن تا آن زمان نسبت به سال ۱۹۹۰ باید به میزان ۴۰ درصد پایین آمده باشد. دولت ‌آلمان برای تحقق این هدف در ماه دسامبر برنامه‌ای تدوین کرد.

این برنامه دو هدف را مد نظر خود قرار داده است؛ نخست تقویت صرفه‌جویی در انرژی و دوم لزوم گنجاندن محدودیت انتشار گاز دی اکسید کربن در مقررات جدید نیروگاه‌های ذغال سنگی.

وزیر محیط زیست آلمان در عین حال یادآور شد که قبل از هر چیز این تغییر مسیر در راستای حفاظت از محیط زیست را باید قاطعانه پیگیری کرد. او گفت، دوران توجه صرف به هزینه‌ها به‌سررسیده و باید برای رسیدن به این هدف عمل بر حرف پیشی گیرد.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.

× ثبت نوبت آنلاین