الکل بیشتر =خونریزی مغزی

۶۵۶

مصرف کنندگان الکل که روزانه بیشتر از 3-4 بطر مشروب می خورند در معرض ابتلای به سکته مغزی از نوع خوریزی بیشتری نسبت به بقیه هستند.همچنین این اتفاق در انها در سنین پایین تری نسبت به سایرین رخ می دهد.

در این مطالعه که توسط محققین دانشکاه لیل در فرانسه انجام شده و در نشریه نورولژی ارگان انجمن مغزواعصاب امریکا به چاپ رسیده است نشان داده می شود که مصرف کنندگان الکل در مقادیر زیاد اولا بیشتر به سکته مغزی از نوع خونریزی مبتلا شده و در ثانی حدود 14 سال زودتر ازکسانی که الکل مصرف نمی کنندبه ان عارضه مرگبار مبتلا می شوند.همچنین مبتلایان  این میزان مصرف بالای الکل به سکته مغزی در نواحی عمیق تری در  مغز مبتلا شده که در پیگیری  دو ساله بیشتر از گروه مشابه که الکل کمتری مصرف کرده و یا غیر الکلی بودند فوت می کردند.

خانم دکتر شارلوت کوردونیه متخصص مغزواعصاب و راهبر این تحقیق اظهار می دارد که الکلی های پر مصرف که سابقه پزشکی مختلی هم نداشته باشند زیادتر در سنین جوانی به سکته مغزی دچار می شوند.

دکتر کوردونیه و همکاران در یک تحقیق 5ساله  از نوامبر 2004 تا اوریل 2009از بیماران و همراهان انها درمورد سوابق الکلی انها پرس و جو  کردند.

یک چهارم بیماران مصرف کنندگان الکل با مقادیر بالا بودند که متوسط سن سکته در انها 60سال بود و این رقم در مورد گروه مشابه که الکلی نبوده و یا مصرف کمی داشتند 74 سال بود.زمان اقامت انها در بیمارستان وعوارض بیماری انها مشابه بود.

محققین این مطالعه در انتها بیان می کنند که مصرف الکل در مقادیر بالا و بروز خونریزی مغزی در تمام انواع سکته های خونریزی دهنده در نقاط مختلف مغز یکسان نیست.

www.aan.com

نظرات بسته شده است.

× ثبت نوبت آنلاین