افسردگی عامل افزایش مرگ بیماران سرطانی

0 ۲


ترس و افسردگی در میان بیماران سرطانی احتمال مرگ آن‌ها را افزایش می‌دهد. محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یو‌‌سی‌ال (UCL) بر این نظرند که افسردگی بخصوص در مرگ بیماران سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات موثر است.

نتایج یک پژوهش پزشکی که روز پنج‌شنبه (۷ بهمن / ۲۶ ژانویه) منتشر شده مشخص می‌کند که مرگ بیمارانی ‌که به سرطان خون، روده، لوزالمعده (پانکراس) و سرطان پروستات مبتلا هستند، در میان بیمارانی که مشکلات روحی و روانی دارند بیشتر دیده شده است.

این مقاله که در نشریه علمی “بریتیش مدیکال ژورنال” منتشر شده، نتیجه تحقیقی است که در انگلستان و ولز انجام شده. محققان کالج دانشگاهی لندن معروف به یو‌سی‌ال (UCL) در این تحقیق به بررسی بیش از ۱۶۰ هزار پرونده بیماران سرطانی پرداخته‌اند.

این تحقیق ۱۰ دوره طولانی داشته و محققان در جریان آن در مجموع ۱۶۳ هزار پرونده پزشکی را طی ۱۰ سال بررسی کرده‌اند. در این مدت ۴۳۰۰ نفر از بیمارانی که پرونده‌شان در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، به خاطر پیشرفت سرطان درگذشتند.

محققان شرکت‌کننده در این تحقیق اما تاکید کرده‌اند که نتایج این تحقیق به طور خودکار نشان‌دهنده آن نیست که رابطه‌ علت و معلولی دقیق و مشخصی میان افسردگی و مرگ در پی سرطان وجود دارد.

آنها بر این نظرند که آن‌چه از نتایج این تحقیق می‌توان برداشت کرد این واقعیت است که سلامت جسمی و روحی در ارتباط دائم با هم هستند و ناکارا شدن یک بخش تاثیرات خود را در بخش‌های دیگر نیز می‌گذارد.

این محققان در پی تحقیقات خود نوشته‌اند بیمارانی که بر افسرده بودن‌ یا ترسو بودن‌ خود تاکید می‌کنند، بیشتر با مرگ مواجه می‌شوند تا بیماران دیگر. امکان درگذشت این افراد هنگامی که به سرطان خون دچار شده باشند، چهار برابر دیگر بیماران این تحقیق بوده است. و امکان درگذشت این بیماران هنگامی که به سرطان لوزالمعده و پروستات دچار شده باشند، دو برابر بیشتر از سایر بیماران بوده است.

تحقیقات محققان قبلی کالج دانشگاهی لندن نیز در گذشته ثابت کرده است که افسردگی مزمن و ترس احتمال ابتلا به سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین