پهپادهای گوگل بر فراز آسمان‌های جهان

0 ۰

پروژه بلندپروازانه گوگل برای ارسال بسته‌های مشتریان با استفاده از پهپاد کلید خورده است. هم‌اکنون این کمپانی با سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در تماس است تا مقدمات این پروژه را که قرار است از ۲۰۱۷ اجرایی شود ایجاد کند.

“آلفابت” (کمپانی تازه تاسیسی که گوگل زیر مجموعه آن است) روز دوشنبه (۲ نوامبر/ ۱۱ آبان) اعلام کرد از سال ۲۰۱۷ میلادی با استفاده از پهباد بستههای پستی خود را برای مشتریانش ارسال خواهد کرد.

به گزارش رویترز٬ دیوید واس٬ یکی از مدیران این پروژه بلندپروازانه اعلام کرد که آلفابت در تماس با اداره هوانوردی فدرال و دیگر سازمان‌های مرتبط قرار دارد تا بتواند سیستم کنترل آمد و شد پهپادهای خود را که قرار است تا ارتفاع ۱۵۲ متر از سطح زمین پرواز کنند آماده کند.

آلفابت و آمازون در میان کمپانی‌های بزرگ و همچنان در حال رشدی هستند که در پی آنند بسته‌های پستی خود را از طریق هواپیماهای بی سرنشین ارسال کنند.

شرکت‌های مختلفی دست‌اندرکار تحقیق در باره حمل بسته‌های پستی با پهپاد هستندشرکت‌های مختلفی دست‌اندرکار تحقیق در باره حمل بسته‌های پستی با پهپاد هستند

کمپانی گوگل در ماه اوت امسال اعلام کرد که با اعمال تغییری غیرمنتظره در ساختار عملیاتی خود٬ زیر چتر کمپانی تازه‌ای به نام آلفابت خواهد رفت تا بازوهای گوناگون این کمپانی جدید بتوانند در گستره‌ای وسیع‌تر فعالیت خود را مستقلانه توسعه دهند.
بیشتر بخوانید: تولد “آلفابت”؛ تحولات گسترده در ساختار گوگل

با این‌همه پهپادهای غول‌های تکنولوژی دنیا قرار نیست تا زمانی که اداره هوانوردی فدرال قوانین مرتبط با پرواز پهپادهای تجاری را منتشر کند به پرواز در بیایند. گفته می‌شود این قوانین سال آینده منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: آزمایش “بالن‌های اینترنتی” گوگل در کالیفرنیا

پروژه “بال” کمپانی گوگل که در اوت ۲۰۱۴ به جهان معرفی شده است٬ دو سال پیش از آن با تحقیقات مقدماتی کلید خورده بود. دیوید واس در این‌باره به رویترز گفت: «ما در حال همکاری با اداره هوانوردی فدرال و به طور کلی جامعه هوانوردی آمریکا هستیم تا همه چیز را آماده کنیم.» به گفته او سازمان ثبت پهپاد که دولت اوباما وعده داده است تا ۲۰ دسامبر امسال گشایش ‌یابد اولین قدم در راه برخورداری از سیستم هوانوردی‌ای است که بتواند پهپادهای تجاری را تشخیص دهد و ترافیک فضای پرواز را کنترل کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین