سه نشانه بیماری روانی

0 ۲۳

rav

تحقیقات اخیر نشان دهنده 3 نشانه در افراد است که می‌توان آن را با مشکلات روانی مرتبط دانست.
به گزارش inc.com، بیماری روانی به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که با تأثیر بر تفکر و رفتار باعث ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا یا ایجاد ناتوانی در وی می‌شوند. علت بیماری‌های روانی به خوبی شناخته نشده است ولی آنچه مسلم است این است که عوامل ژنتیک، استرس‌های مختلف و نوع تعامل فرد با دیگران در ایجاد یا بروز آنها مؤثر است. افسردگی، اضطراب، وسواس، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی از جمله این اختلالات هستند.
با این وجود، این لیست همیشه نمی‌تواند کمک کننده باشد زیرا بیماری‌های روانی بسیار فریبنده و گاهی مقطعی بوده و تشخیص آن به آسانی میسر نمی‌شود.
با این حال محققان اخیرا سه نشانه علمی معتبر را که بر وجود این بیماری دلالت می‌کند ارائه کرده‌اند:
1.شب بیداری
بدیهی است که شب بیداری برای تمام افراد نشانه بیماری روانی نیست، اما بنا بر پژوهش‌های علمی بیماران روانی اغلب تا دیروقت بیدار می‌مانند .بنابراین اگر شما در حال حاضر به فرد خاصی مشکوک هستید، دانستن اینکه این فرد تا چه ساعتی از شب بیدار می‌ماند می‌تواند کمک بزرگی به شما بکند.
این افراد اغلب دارای صفات سه گانه تاریک شخصیتی هستند که شامل خودشیفتگی، ماکیاولیسم و اختلالات روانی است.
2.اعتیاد به مصرف قهوه
باز هم تاکید می‌شود که بسیاری از معتادان به مصرف قهوه روانی نیستند اما علم ارتباط بین لذت بردن از طعم تلخ و اختلالات فکری و روانی را نشان می‌دهد.
یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که داشتن تمایل به مصرف طعم تلخ با اختلالات روانی، خودشیفتگی و سادیسم روزمره مرتبط است.
اما محققان کشف کرده‌اند که در مقابل افرادی که علاقه‌ای به طعم تلخ ندارند، افراد مطلوب‌تری هستند.
3.تقلید نکردن از خمیازه دیگران sympathy yawns
همه ما می دانیم که افراد مبتلا به بیماریهای روانی فاقد حس همدلی و همدردی هستند. در میان افراد عادی اقداماتی مانند خمیازه کشیدن بعد از شخص دیگر یک مورد عادی و طبیعی بوده که این اتفاق در افراد مبتلا به اختلالات روانی نمی‌افتد.
محققان در این پژوهش دریافتند افرادی با اختلالات روانی اینقدر نسبت به محیط پیرامون خود بی‌تفاوت و بی‌احساس می‌شوند که کمتر احتمال دارد پس از دیدن خمیازه کشیدن دیگران خمیازه بکشند.
در نهایت همانطور که گفته شد هیچکدام از این موارد به تنهایی و در تمام افراد نشان دهنده اختلالات روانی نیست بلکه یک نشانگر است که در طول تجزیه و تحلیل رفتار یک فرد می‌تواند کمک کننده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین