زوال عقل و گروه خونی O

0 ۱۲۵

همه انواع خون مشابه به نظر میرسند ولی با این وجود هریک از ما دارای یکی از انواع چهارگانه گروه خونی A, B, AB, O هستیم. دانستن گروه خونی شما به هنگام تزریق خون به منظور محافظت از سیستم ایمنی حیاتی است اما وقتی که پای سلامتی شما در میان باشد گروههای خونی همچنین میتوانند اطلاعات زیادی را آشکار کنند. براساس مطالعه ای که درمجله brain research bulletin چاپ شد، گروه خونی ما میتواند بر نمو سیستم عصبی تأثیر بگذارد و چگونگی پیر شدن مغز ما را پیش بینی کند.

به گزارش مدیکال دیلی، براساس اعلام انجمن ملی سالخوردگی میدانیم که پیرشدن موجب تغییراتی در اندازه مغز، سیستم عروقی و شناخت میشود. همانطور که ما پیر میشویم، مغز کوچکتر می شود و دچار تغییراتی در تمام سطوح، از سطح مولکولی تا ریخت شناسی می شود. کاهش حجم ماده خاکستری عمدتاً متشکل از اجسام سلولی عصبی به طور معمول در مغز سالخورده دیده می شود. این ماده به ما کمک میکند که اطلاعات را در مغز پردازش کنیم.

همکار پژوهش Matteo Do Marco و پروفسور Annalena Venneri از دپارتمان علوم اعصاب دانشگاه Sheffield معتقدند که این تفاوت در ماده خاکستری و خطر زوال شناختی ممکن است بوسیله گروه های خونی مختلف تحت تأثیر قرار بگیرند. یافته ها آشکار کردند که حجم های کمتر ماده خاکستری در ارتباط با گروه های خونی غیر O هستند. افراد با گروه های خونی  A, B و AB حجم ماده خاکستری کمتری در مناطق گیجگاهی و لیمبیک مغز شامل هیپوکامپ چپ داشتند. معروف است که این منطقه یکی از اولین مناطقی است که توسط بیماری آلزایمر تحت تأثیر قرار میگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین