روش تازه محققان برای درمان سکته مغزی

0 ۹

 

 

400x225_328672

محققان دانشگاه آکسفورد اعلام کرده اند تحریک الکتریکی سلولهای مغزی می تواند به بهبود بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند کمک کند.

شارلوت استگ، محقق و استاد بخش علوم عصبی در دانشگاه آکسفورد می گوید: «تحریک الکتریکی به سلولهای مغزی اجازه فعالیت بیشتری می دهد. وقتی شما مشغول فعالیتی مانند تکان دادن دستتان هستید، سلولهای مغزی مدام در حال فعالیت هستند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. ارتباط برقرار کردن سلولها به ما امکان یادگیری مهارت تازه ای را می دهد. فرضیه ما اینست که تحریک سلولها باعث افزایش سرعت عملکرد آنها و در نتیجه افزایش سرعت یادگیری می شود.»

در این مطالعه ۲۴ بیمار داوطلب که بر اثر سکته مغزی تواناییشان در حرکت دست و بازو دچار مشکل شده بود شرکت کردند. در این مطالعه ۲ گروه در نظر گرفته شده بودند. هر دو گروه ظرف ۹ روز، درمان فیزیوتراپی را دنبال می کردند ولی تنها یک گروه همزمان با فیزیوتراپی، تحریک الکتریکی را تجربه کرد.

شارلوت استگ درباره اهمیت این شیوه درمانی تازه می گوید: « برای بالا بردن توانایی افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، درمانهای زیادی در حال پدید آمدن است. با اینحال برای کمک به کسانی که از هنگام حادثه دست کم ۶ ماه گذشته، روشهای زیادی وجود ندارد. روش ما نخستین ایده کمک به گروه کوچکی از بیماران با این شرایط زمانی را مطرح می کند.»

بنا به گزارش سازمان جهانی بهداشت هر ساله ۲ و نیم میلیون نفر به دلیل سکته مغزی می میرند. همچنین این عارضه، باعث ناتوانی عده زیادی از افراد آسیب دیده می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین