بررسی های جدید در نحوه کارکرد اعصاب

0 ۳

محققان به روش جدیدی دست یافتند که با استفاده از آلودگی ویروسی می‌توان سلول‌های عصبی را برای مدت زمان طولانی ردیابی و مطالعه کرد.

طی دهه گذشته متخصصان علوم اعصاب از یک نسخه اصلاح‌شده ویروس هاری برای نشان‌گذاری سلول‌های عصبی و ردیابی ارتباط بین آن‌ها استفاده کردند. گرچه این روش برای سالها مفید بود؛ ولی یک معضل عمده داشت؛ این ویروس برای سلول‌ها سمی بود و نمی‌توانست بیشتر از دو هفته مورد استفاده قرار گیرد.
محققان MIT و موسسه علوم اعصاب Allen موفق به توسعه نسخه جدیدی از این ویروس شده‌اند که در صورت آلوده کردن سلول، از تکثیر آن جلوگیری می‌کند و به سلول اجازه انتقال اطلاعات ژنتیکی بدون کوچکترین آسیبی را می‌دهد. با استفاده از این روش می‌توان سلول‌های عصبی آلوده را برای ماه‌ها مطالعه کرد و عملکرد و اتصالات آن را مورد بررسی قرار داد.
در روش اول که طی دهه گذشته مورد استفاد قرار گرفت، نورون های آلوده با سرعت بالایی تکثیر می‌شدند که اتفاق خوبی نبود. در این روش جدید سلول‌های آلوده ماه‌ها ظاهر و عملکردی طبیعی دارند و به راحتی می‌توان آنها را مورد مطالعه قرار داد.
ردیابی و بررسی عملکرد، اتصالات و تکثیر سلول‌های عصبی برای مدت زمان طولانی اطلاعات ارزشمندی را در زمینه بیماری‌های عصبی در اختیار محققان قرار می‌دهد.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Neuroscience منتشر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین