بازی‌های کامپیوتری و سلول‌های مغزی

0 ۴۷

jh

کارشناسان دانشگاه کالیفرنیا ارواین (UCI) به تازگی در تحقیقات خود دریافته‌اند انجام بازی‌های سه بعدی می‌تواند باعث افزایش عملکرد حافظه و کسب نمرات بالاتر در آزمون‌های حافظه در افراد شود.
گفتنی است، کارشناسان در نظر دارند با ساخت و استفاده از بازی‌های ویدئویی سه بعدی ویژه روش‌های جدید برای درمان بیماری آلزایمر و زوال مغز در افراد پیدا کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند، انجام بازی‌های سه بعدی می‌تواند باعث افزایش قدرت عملکرد هیپوکامپ در مغز شود که مرکز شکل‌گیری حافظه و یادگیری است و همزمان با افزایش سن میزان عملکرد آن کاهش می‌یابد.
افت عملکرد هیپوکامپ یکی از مواردی است که سبب می‌شود افراد در سنین بالا در به خاطر سپردن کلمات و یادگیری کلمات جدید با مشکل مواجه شوند.
کارشناسان قبل و بعد از انجام بازی‌های رایانه‌ای 3 بعدی به مدت دو هفته دانش‌آموزان داوطلب را تحت تصویربرداری سی تی‌ اسکن مغزی قرار داده و تفاوت مشهود رشد منطقه هیپوکامپ در مغز آنها پس از انجام بازی را مشاهده کرده‌اند.
براساس این تحقیقات انجام بازی‌های ویدئویی 3 بعدی باعث رشد و توسعه سلول‌های عصبی جدید در منطقه هیپوکامپ مغز و در نتیجه بهبود حافظه می‌شود. کارشناسان مشابه این اثر را در بازی‌های ویدئویی 2 بعدی بر مغز افراد مشاهده نکرده‌اند.
کارشناسان امیدوارند از نتایج این پژوهش به عنوان روشی برای معکوس کردن نقص‌های شناختی مرتبط سن استفاده کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین