ارزیابی سریع فعالیت مغزدرخلال جراحی

0 ۰

موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک سیستم عکسبرداری سریع پزشکی ابداع کرده‌اند که تصویرهای 3 بعدی را با سرعت 1000 برابر نسبت به قبل تحلیل و به پزشکان در حین عمل جراحی کمک می‌کند.

در حال حاضر مقایسه اسکن‌های 3 بعدی پزشکی کاری دشوار است، چرا که دو ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و این موضوع کار را برای جراحان سخت کرده است. زیرا اگر حذف تومور با موفقیت کامل انجام نشده باشد، ممکن است مجبور شوند بیمار را دوباره به اتاق عمل بازگردانند.

خوشبختانه فناوری هوش مصنوعی این مشکل را از میان برخواهد داشت. یک تیم تحقیقاتی از MIT یک الگوریتم یادگیری ماشین را طراحی کرده است که می‌تواند اسکن‌های 3 بعدی را تا 1000 بار سریع‌تر از قبل، تجزیه و تحلیل کند و امکان بررسی تغییرات را تقریبا در زمان واقعی(کمتر از یک ثانیه در یک رایانه‌ای با یک کارت گرافیک سریع) فراهم کرده است.

این رویکرد از آموزش الگوریتم با هزاران جفت از تصویرهای پزشکی شروع شد که باعث می‌شد الگوریتم، چگونگی تطابق اسکن‌ها و مقایسه معنی‌دار را فرا بگیرد. پس از آن، می‌تواند هر پیکسل 3 بعدی از هر دو تصویر را به صورت همزمان مقایسه کند.

همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، این سرعت عمل برای جراحان بسیار مفید خواهد بود، چرا که می‌تواند در حالی که جراحان در وسط جراحی هستند، موفقیت‌آمیز بودن روند جراحی را نشان دهد.

در حالی که محققان روی اسکن‌های مغز تمرکز کرده‌اند، این سیستم می‌تواند برای ریه‌ها و هر ارگان دیگری که تجزیه و تحلیل سریع می‌تواند کار را برای پزشک و بیمار آسان‌تر کند نیز مفید باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× ثبت نوبت آنلاین